fredag 1 januari 2010

Då var det nya årtiondet här då.
Det här är året det händer, antar jag.
Vi sammanfattade 2009 igår, och jag verkar vara den enda som haft ett drägligt år. Det har visserligen varit ett riktigt jobbigt år för mig också, där mycket gått konstigt till, men det har samtidigt funnits så enormt positiva saker också.
Men det är skönt att inte bo i huset på Lidingö längre - nu vill jag ha ett hem ett tag framöver, och det kommer jag faktiskt att få också.

Sedan finns det två saker jag måste införskaffa under året; en ny väska och en ny plånbok.
Både väskan och plånboken är uråldriga - väskan skaffade jag nog på mellanstadiet, och plånboken är nog sprungen ur ungefär samma era. Dragkedjorna fungerar inte på dem längre, och plånboken har börjat falla i bitar, bokstavligt.
Det blir märkligt på sitt sätt; man blir så van av att ha vissa saker omkring sig att man slutar räkna dem som accessoarer/plagg/tillbehör - istället börjar man räkna dem som... jag vet inte; saker som ingår i att ha en vardag?
En ytlig detalj, kan tyckas, men det är också en förändring. Och så mycket handlar om förändring nu.