onsdag 24 mars 2010

Det tar emot en del att lägga ut den här nyligen och genom en galen slump återupptäckta bilden, men det känns som att det behövs - jag vill upprätthålla någon illusion av total ärlighet gentemot mig själv här
Detta är då, på foto, ett av de ögonblick som ändrade mitt liv
Bredvid mig, med grönrosa hår, sitter en som senare kom att bli min första och enda uttalade pojkvän, och som många gånger styrt in mitt liv på nya stigar
Det var också genom honom jag totalkvaddade mitt enda förhållande med en dam

Det här vinterlägret med Grön Ungdom i Falun var den vecka som fick mig att vakna som människa, att bli en politisk, etisk och sexuell varelse, som vågade börja utforska bråddjupen i mig själv, andligt, fysiskt, socialt
Många av de människor jag mötte då har jag mött igen senare, ibland utan att känna igen dem, för att lära känna dem på nytt och först i efterhand förstått att jag spenderade sju dagar med dem i ett hus där linssoppa, sunkiga dreads och unkna filtar dominerade atmosfären såväl bildligt som bokstavligt
På sätt och vis var det här jag blev till
Välkommen att se en förlossning