måndag 1 november 2010

Försöker landa i staden, göra den till min
Försöker tränga in under mer än bara asfalten och kullerstenarna, utan även under hud och handlingar
Märker att det går att skriva igen, skriva och lyssna på gammal goth
Undrar över hur jag mår, det är lättare sagt än gjort att definiera, men känner mig spetsad på de skärningspunkten mellan olika rörelser som möjliggör kreativitet med integritet
Tvivlar mycket, och reagerar i gamla spår men ser det och försöker sortera ut rädsla och maggropskänslor
Blev putt på man idag i affär som insisterade på att svara mig på engelska för att jag pratade svenska med K och köpte en bok på engelska - blir lite "godverdonne du hör att jag praten Nederlands met jij sluta larva dig ska jag blåsa skallen av dig eller din klootzak"
Inser också att jag måste göra det här rummet till mitt hem så att det inte blir som när jag bodde i Torsvik och egentligen mellanlandade i nästan ett år
Det vore inte bra för mig när jag utanför rummet har en helt ny stad att ta mig an (även om den - rysning längs ryggraden - inte längre är helt ny för mig)
Längtar efter att plugga, oroar mig för att bli besviken