fredag 11 juni 2010

Den här månaden har varit det mest aktiva sedan... advent 07, och dessförinnan oktober 06
Och den här har nog varit übervarianten av de tidigare
Så, vad har hänt då?
Tja, jag har klippt av ungefär alla viktiga samtal man rimligen kan ha under ett år på de här veckorna
Jag har blivit antagen till Universiteit van Amsterdam, fått det bekräftat och registrerats
Jag har avslutat min första universitetskurs
Jag har gått på två nya universitetskurser (varav en är hett eftertraktad teologi)
Jag har varit i synagogan för första gången på månader
Jag har hunnit träffa den Vackra, syster och mor i tät följd - familjen avbockad
Jag har fått höra från far att jag kan ha mina saker hos honom när jag drar till Amsterdam
Jag har fått höra från mor att jag kan skriva mig hos henne
Jag har hört av Becky igen
Jag har vaccinerat mig, för första gången sedan mellanstadiet
Jag har haft analsex och det var fantastiskt
Jag har tagit farväl av en människa
Jag har återvunnit det allra viktigaste
Jag har lyckats upptäcka en mängd jobbiga saker med mig själv
Jag har lyckats formulera en mängd vackra saker hos mig själv
Jag har skrivit officiellt mail på nederländska
Jag har just betalat undervisningsavgiften för "Nederlands als tweede taal" på UvA
Jag har hittat någonstans att bo i Amsterdam (iaf tycks det väldigt säkert)
Jag har insett att jag ska till Etiopien på måndag